Torsdagsbilledet #131

Hedehusgården 6. maj 1978 – (040578-11a) For at banearbejdet kan komme videre, så er der brug for sveller og skinner. Skinnerne har man fra Vanløse Teglværk, men derfra var svellerne ikke meget værd. Heldigvis så får klubben lov til at hente sveller i den nærliggende Nymølle grusgrav. Her har svellerne

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #33-16 03/10:

Bedford fra Nymølle parkeret efter sin sidste køretur ved egen kraft. Nu skal motoren bruges i M8 En ny veteranenhed af en type, der er sjælden gæst i en togklub havde denne aften gjort sin entre på gårdspladsen; en Bedford lastvogn, som er doneret os fra Nymølle Skærvefabrik. Den har

Læs mere

Nyt fra Bafd d. 7-2-2015

Maskinafdelingen havde i mandags færdiggjort oprensningen af Nymølle lokomotivet M8, og lørdag tog vi det derfor med på slæb, da vi kørte ned til Brandhøj. M8 blev senere på eftermiddagen løftet ned på egne hjul igen og placeret i hallen. M2 har igennem et par måneder været opmagasineret på Brandhøj pga. pladsmangel, men nu var der igen

Læs mere

Torsdagbilledet #2

Carsten er ved at scanne sine gamle dias digitalt, så hvorfor ikke vise et par udvalgte af dem her: M8 på Hhg ca. 1978. Bagved står M20, der siden blev hugget op…

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #05-15 02/02:

M30 varmer den kolde olie op ude i snevejret M30 får olieskift mm. M30 blev startet op ude i snevejret mens vi lige drak en kop kaffe, så den derefter var varm til et olieskift. Så er det meste tjekket på maskinen.  Bremsetrækket  fra No3 adskilles og sandblæses Peter arbejdede

Læs mere

Nyt fra Bafd 31-1-2015

Lørdag fortsatte arbejdet med materielflytning på Brandhøj st. Dagens opgave var flytningen af M8, der med sporvidden 785 mm er bygget af Nymølle Stenindustri. Umiddelbart virkede lokomotivet noget tungere end løftekapaciteten på Salta gravemaskinen, men med Kenneth bag rattet fik vi først  løftet lokomotivet af sporet og derefter trukket henover

Læs mere