Nyt fra maskinafdelingen #40-17  23/10:

Kjeld og Lars O. betragter samlingen af Lars næste fjederkurv.

Motorhuset fra M23 fik lov at ligge i fred denne aften. I stedet gik første del af aftenen med at tage godt imod Kjeld, der allerede dukkede op denne mandag efter Åbent Hus-arrangementet i lørdags. Så vi må da have gjort det godt nok – for også andre har meldt deres interesse og det bliver jo spændende at se, hvor mange andre der har fået mod på at deltage i vores hyggelige klubarbejde. Efter et par gode kopper kaffe, gik vi i værkstederne. Lars O. fortsatte arbejdet med at samle fjederkurve til det nye hold bogier, mens Carsten fremstillede et par beslag til Bedford-motoren, der blev taget ud af Nymølle-lastvognen sidste lørdag. Lastvognen er givet videre til en Bedford-entusiast, der hentede den samme lørdag. Efter en velafsluttet rundvisning, så kunne Kjeld og jeg hjælpe med at få motorbeslagene monteret. Nu står motoren mere stabilt, indtil den en dag skal monteres i M8. I mens arbejdede E28-holdet videre, men uden at få særlig snavsede fingre, idet aftenens opgave var at få opmålt alle de 12 forskellige lejer, der skal udskiftes som en del af renoveringen. Det arbejde kan nu fortsættes med Trafik- og Byggestyrelsens velsignelse, idet vi nu har modtaget den officielle tilladelse til arbejdet. Niels er ved at tage sig et selvstudie i den ene drejebænk, så han snart kan spænde et emne i bænken. Efterfølgende fik vi sludret endnu mere over en kop kaffe og jeg tror alle 9 fremmødte havde en god aften. Vi glæder os til at indlemme Kjeld i flokken.


Lars skærer en styrenot til bolten, der skal holde samling på fjederbladene.

Kjeld er allerede sat i arbejde med at montere beslag på Bedford-motoren
Første aksel til E28 sidder nu klar til bearbejdning.
I lørdags stak Bo de to længder af i den store drejebænk. 

Fra Claus har jeg modtaget dette link om en lille, skjult industribane: