Nyt fra maskinafdelingen #43-12 19/11:

Per kom med et nyt, flot buet og bukket tag til M15, som vi fik læsset af. Det er udført ude i byen, for så fin en valse har vi ikke. Kølerstativet blev også malet, mens Jan fik sandblæst luftfilteret.
 
Perfekt buet, så det passer til den gamle tagramme
M15 med malet kølerstativ

Malerholdet blev denne aften i stedet vognklargøringsholdet. Vi fik afvasket og fejet begge vognstammer og fyldt tæpper ombord i togførervognene. Maskinchefen så tilfreds ud. Samtidig blev der udført AV-check på film og præsentationer. Carsten fik i lørdags monteret snerydderen på M23. Vi er snart klar til juletogene. Julesneen kan komme!

M23 monteret med sneplov. De rengjorte vogne i baggrunden 🙂

Lars viste mig nogen af de mange sager, der er blevet udført de andre dage: Bo og Ole arbejder på ophæng til bremser på Vildmosen, samt forbedret inddækning af kedlen i førerhuset. Jørgen og Lars har forbedret skinnecyklen, så den kan klappes sammen og hænge på Banevognen. Lars og Kenneth A har arbejdet på forbedringer af gravemaskinens tilbehør. Et sandt specialkøretøj J Vi var 6 på Gården denne aften

Vildmose: Bremseophæng
 
 

Skinnecykel klappet sammen i transportstilling

Her et billede, der mere end rigeligt også fortjener at tilføjes sidste update:

En god forbedring, der udover forebyggelse af træk i førehus, langs kedel – også forhindrer fyrbøderens kaffekop & kande i fremover at vælte. 

Så snart dette pladearbejde er helt færdiggjort, skal det naturligvis males
/LLZ

Posted by Picasa