Ole og Lars havde brugt eftermiddagen på at reparere det knækkede hovedstyr fra stoppemaskinen; Ole havde drejet et nyt gevindstykke og Lars drejet en pasning i styret, så det kan krympes sammen. Carsten, Peter, Mads og jeg startede med at fylde spildolie på en stor tromle, så vi kan få det afhentet af miljø-manden. Dejligt sort arbejde.
![](http://www.ibk.dk/wp-content/uploads/2013/04/P1170608.jpg) |
Oles nye gevindstykke ved styret |
Carsten fik sat de sidste gummiringe på banemotores sammenkoblingspunkter og så gik vi alle i gang med aftenens store opgave: at genmontere banemotoren i M25: Efter lidt rangering kunne vi få hejst motoren op og med megen vrikken med den store motor på meget lidt plads, så kom den ned på soklerne.
![](http://www.ibk.dk/wp-content/uploads/2013/04/P1170626.jpg) |
Banemotoren på vej ned på plads |
Næste skridt blev at få banemotor og gear til at mødes via de ny-monterede gummiringe. Ved brug af megen ”glidecreme” kom alle stag på plads. Nu resterer nivellering og afbalancering og derefter skal alle dele tilbage på plads.
![](http://www.ibk.dk/wp-content/uploads/2013/04/P1170635.jpg) |
– lige før det falder på plads… |
![](http://www.ibk.dk/wp-content/uploads/2013/04/P1170646.jpg) |
Den lille trækenhed skal monteres på wiren |
Per og Peter arbejdede på at reparere kabeltrækket til nødstop af motoren. Jeg fik malet inddækning og motorhus-reparationer. En fin aften med 11 medlemmer forbi.
![](http://www.ibk.dk/wp-content/uploads/2013/04/P1170644.jpg) |
Inddækningen males – i baggrunden arbejdes på M25 |
Related