Hej maskinfolkene i HVB.
Jeg har et spørgsmål at stille jer, hvis det må være mig tilladt.
Jeg har læst den lille artikel i ” Veteran Tidende ” om Bur-Wainmotoren. Det er godt, at I holder liv det gamle materiel.
Der står i artiklen, at man også brugte Ford benzinmotorer i nogle af M4 lokomotiverne. Jeg har læst andetsteds, at der bl.a anvendtes Ford G28T, der er en tyskmodificeret Ford B motor, som blev lavet til en Ford Ruhr lastvogn efter krigen.
Jeg har en G28T installeret i en Ford B 1932 og står for, at skulle have nye lejer i motoren. Det har ikke været muligt for mig, at støve nye lejer op.
Mit spørgsmål er så, om der er nogle af jer, der kender motortypen, der jo ikke kører med almindelige lejer, men løse lejeskaller? Og i givet fald kan give mig et svar på, om der stadig kan købes nye lejeskaller, og hvor de kan købes?
Comment(1)
Povl Lillienskjold says
11. februar 2017 at 14:15Hej maskinfolkene i HVB.
Jeg har et spørgsmål at stille jer, hvis det må være mig tilladt.
Jeg har læst den lille artikel i ” Veteran Tidende ” om Bur-Wainmotoren. Det er godt, at I holder liv det gamle materiel.
Der står i artiklen, at man også brugte Ford benzinmotorer i nogle af M4 lokomotiverne. Jeg har læst andetsteds, at der bl.a anvendtes Ford G28T, der er en tyskmodificeret Ford B motor, som blev lavet til en Ford Ruhr lastvogn efter krigen.
Jeg har en G28T installeret i en Ford B 1932 og står for, at skulle have nye lejer i motoren. Det har ikke været muligt for mig, at støve nye lejer op.
Mit spørgsmål er så, om der er nogle af jer, der kender motortypen, der jo ikke kører med almindelige lejer, men løse lejeskaller? Og i givet fald kan give mig et svar på, om der stadig kan købes nye lejeskaller, og hvor de kan købes?
Med venlig hilsen
Povl Lillienskjold