Sommertoget kører igen fra 19. maj til 15. september

  • Dansk
  • Deutsch
  • English (UK)

Nyt fra maskinafdelingen #04-15 26/01:

M12 havde fået ny tændingslås forleden, men kom retur med en fejlmelding på defekt lys og horn. Per fandt dog hurtigt ud af at det blot var irrede sikringer. Samtidig tog flere fat på at afmontere udstødningen, som nu var for utæt. Mikkel måtte bruge mange slags værktøj, varme og kræfter på at få afmonteret et motorophæng, som potten var viklet ind i. Det lykkedes til sidst og så fik han den svejset. Bjarne, Lars og Jan fik i fællesskab repareret gevind og bolte på manifolden, mens Carsten og jeg benyttede lejligheden til at fjerne det smadrede vindue i højre bag. Jeg fik afrenset og grundet ramme og indfatning, så vi hurtigst muligt kan få et vindue monteret igen. Onsdagsholdet vil prøve at få den køreklar, så Bafd kan få den retur til lørdagens arbejder.

M12 utæt potte før svejsning
Pottesvejsning med specialtråd til rusten jern!
Manifold slibes og gevind repareres














Stor hammer til lille vindue..























Poul, Carsten og Gert kom meget langt med afrensning af bundkar og topstykker på M24 reservemotor.

M24 reservemotor: Bundkar mv. afrenses


– og topstykker efterses og renses































Bjarne og Jan fik desuden udskiftet filtrene på M30, hvilket også krævede en del afmontering…


Akselkassestagtilpasning = terser tilpasses


Peter og jeg arbejdede på No3. Peter afkortede og tilpassede terserne fra akselkasserne. Det vil gøre det muligt at skifte filtpuder uden at fjerne hjulsættet fra rammen. Jeg afrensede og grundede mellemlagsplader, beslag og balancefjeder, så hjulene snart kan blive genforenet med rammen.

Vi var 10 mand på værkstedet, hvoraf flere først sluttede meget sent med at arbejde – men så fik vi også nået rigtig meget denne aften.

Balancefjeder og mellemplader grundet


Skriv en kommentar