Sommertoget kører igen fra 17. maj 2020

  • Dansk
  • Deutsch
  • English (UK)

Nyt fra Bafd 11-5-2013

I ugens løb havde Kenneth og jeg repareret hydraulikcylinderen på stoppemaskinen og tilpasset ballastkosten. Lars og Ole monterede begge dele onsdag, hvorefter vi var klar til lørdagens arbejde.

Lørdag startede med rensning af overkørslerne ved Hedehusgården og efterspigring af kurven ved km. 0,2 , alt i mens jeg gik den sidste del af det årlige strækningseftersyn. På Brandhøj blev ballastkosten og stoppemaskinen afhentet og vi kørte ud til kurven på Sletten, som vi pga. problemerne med stoppemaskinen ikke fik afsluttet forrige lørdag. Denne gang kørte maskinen uden problemer og vi fik understoppet det sidste spor. Bagefter fejede vi ballasten på plads, og så der kun var en lille smule manuelt skovlearbejde. Sammenlignet med tidligere, hvor al ballast blev fordelt med skovle og alle sveller fejet manuelt, er det en meget hurtig og mandskabsbesparende måde at gøre det på.

Dagen blev afsluttet med indsamling af alle de kasserede sveller på Sletten, så der var pænt til sæsonstarten i dag.

Billeder blev det ikke til i løbet af lørdagen, men Ole har leveret et fra onsdagens arbejde.

Steffen 

Lars er i gang med at montere hydraulikcylinderen på
maskinen. Der er ikke meget plads i en 700 mm udgave.

Skriv en kommentar