Særtog – Inside Track 28/7:

Vores fine, lille bane kendes også i det store udland og denne fredag fik vi derfor besøg af 30 engelske jernbane-entusiaster, som er på en 10 dages rundtur til danske veteranbaner og deslige. Det er et intensivt program, hvor vi har fået tildelt 2 timer af deres travle tid. De

Læs mere

Torsdagsbilledet #121

Et engelsk RFS-lok med sit tog i 900 mm sporvidde For at springe lidt frem i tiden – med temaet “Storebæltsvogn” – så stod der i mange år efter tunnelen var færdig – dette tog som en del af udstillingen om bygningen af Storbæltsforbindelsen, der lå ved betalingsanlægget på Korsør-siden.

Læs mere

Nyt fra Bafd og Mafd 22/7:

Storebæltsvognen i fuld bemaling ude i solskinsvejret. Skabelonerne er skabt efter studie af de forskellige lokomotiver og vogne, der kørte ved byggeriet af tunnelen under Bæltet. Der var et utal af variationer, som nu er vist i udvalg her. 47-24 i dens oprindelige miljø og med en noget slidt bemaling.

Læs mere

Torsdagsbilledet #120

Her slutter foreløbigt fortællingen fra T1 i Vanløse med at lokomotivet trækkes op på Svend Rasmussens lastbil og køres hjem til Hedehusgården, men der kommer naturligvis endnu flere fotos fra Hjarnes mapper de kommende torsdage. 240476-14a Fra Hjarne V. Andersens IBK-mappe 1

Læs mere

Onsdagsholdet 19. juli – E28 afhentes

Her er hvad Materielfortegnelsen skriver om E28

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #28-17  17/7:

Så er bemalingen ved at være færdig på Storebæltsvognen – lidt justering udestår Bo og Carsten var kommet tidligt og puslede rundt med orden og oprydning og topstykket er trukket af M4, så det kan blive planslebet. Carsten har nu M23 reservemotor monteret på stativ med brændstoftank, så den kan

Læs mere

Plantoget 16/7… Trods regn og blæst!

Paraply eller regntøj og så går det hele jo alligevel! Toget er i hvert fald godt fyldt! Lørdagens fine solskin er helt væk. Søndagen starter med gråvejr og byger og udsigten til at køre som togfører på halvtomme tog er jo noget trist. Men togene skal jo køre, trods vejrudsigten.

Læs mere

Torsdagsbilledet #119

Fra Hjarne V. Andersens IBK-mappe 1

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #27-17  10/7:

Tipvognen 3.17 , der lige nys er udkommet , har allerede en annonce med for den nye Jubilæumsfilm! I Tipvognen kan man også læse en lang artikel om jubilæet, så man er forberedt til filmen… Aftenen startede med en forpremiære! Niels mødte op med 1. udgaven af den nye film

Læs mere

Nyt fra Bafd. 08-07-2017

På en dag hvor solen skinnede og vinden blæste var vi seks mand i baneafdelingen til at tage en kamp med det grønne. Efter lidt forberedende arbejder på Hedehusgården kørte vi til Brandhøj, hvor to mand blev sat af for at slå græs. Resten af holdet arbejdede imens med buskrydning

Læs mere

Torsdagsbilledet #118

Fra Hjarne V. Andersens  IBK-mappe1   Opgaven med sporoptagning fortsætter i Vanløse…  T1 var blevet gjort startklar, men tarvelige folk fjernede den sjældne strømfordeler og så var det forfra igen.

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #26-17  3/7:

Det overvejes, hvordan arbejdet på M4 skal gribes an efter doktorens dom: utæt toppakning. M4 har haft besøg af ”doktoren” fra Dieselhouse og det måtte desværre konstateres, at der er en utæthed i toppakningen. Der skal derfor en adskillelse til for at få udbedret lækagen, inden der opstår samme skader

Læs mere

Nyt fra Bafd 01-07-2017

På de store baner er sommeren sæson for de store sporfornyelser. På HVB er der ikke tid til meget sporarbejde: trafikken tillader ikke sporarbejder og en del af mandskabet holder ferie, mens andre bruger deres fritid på togtjeneste. Dagens hold i baneafdelingen bestod af 4 mand, der bevægede sig ud

Læs mere

Flot artikel i Hedeposten om vores 40 år som veteranbane

Se den flotte artikel, som Hedeposten bragte 6/6-17 her:(Klik på linket og så skal der lige “bladres” en side, så kommer artiklen frem)

Læs mere

Torsdagsbilledet #117

Fra Hjarne V. Andersens IBK-Mappe 1  En af Industribaneklubbens første, store opgaver blev optagelsen af det nedlagte tipvognspor ved Vanløse teglværk. Det blev en omfattende opgave, men skabte samtidig grundlaget for den bane, der siden er skabt. Og herfra kom også T1, der jo kørte indvielses – og jubilæumstoget.Se beskrivelsen

Læs mere