Nyt fra maskinafdelingen #07-15 23/02:

Ford BB-motoren hives ud af T1-
og olien tappes af. Med spænding følges det om den lille spand kan rumme indholdet eller den store skulle i brug.
Jeg tabte – det løb over…

Delene fra M15 er nu sendt godt afsted, så vi glæder os til at få dem tilbage sandblæste og malede. I ventetiden fortsatte Jan, Per og Peter med at adskille T1 og sidst på aftenen fik vi motoren hevet ud og tømt for olie. Nu skal kæderne af og lægges i oliebad. De trænger… Så kan gearkassen drejes og adskilles for eftersyn. Måske har der engang stået vand derinde!
Førerrumsgulvet får en gang “lak”

Peter og jeg fik også malet dækket på No3 en første omgang sort og jeg fik afrenset et par løsdele.


med stor interesse testes den elektroniske momentmåler…




Der skal testes noget inden metoden læres. Så gik det fint!

Poul og Carsten fik genmonteret den afrensede oliekøler på M24 reservemotor og efterspændt topstykkernes strækbolte med en smart, elektronisk momentnøgle. Den udsendte skiftene toner indtil det forudindstillede justeringsniveau blev nået. 

En støvet M40 på værkstedet. Den arbejdede vi ikke på denne aften


Hjul til M9 – hvis de passer.., Hentet på Brandhøj i lørdags.



I lørdags kom M40 ind for eftersyn. Startforsøg blev gjort, men dog uden held. Den har ellers ry for at komme let i gang – men den har vist været parkeret for længe… Værkstedet fremstod i øvrigt meget ryddeligt, så ros til Carsten og oprydningsholdet for godt udført arbejde i lørdags! 8 mand kom forbi denne aften.