Lars har berettet fra lørdagen 28/2 – her er det:

I lørdags, blev de 4 lokomotivdonkrafte,(til brug for M23), hentet fra vognhal ,kun afbrudt af mindre afsporing, der klaredes med lille lastbil-donkraft. Motor, blev afmonteret på ukrudtsbrænder.

Derudover, blev drejeriet kun alvorligt afbrudt, af en så opmærksomhedstiltrækkende begivenhed, at man – for en stund – sgu lige måtte slippe drejebænkshåndtagene; – Slagleklipperen blev trukket ud og opstartet!

(Simpel test, beviste dog at der er brug for en klart bedre afbalancering, ift. vægt på arm; – Ved blot ca én meters udstrækning heraf, letter den hjul) M13-motoren, fik af Carsten påsvejst ”ben” således den kan komme op i ordentlig arbejdshøjde, når bundkar skal afmonteres. (Derudover, blev tværslæde-kilen lige renset, aht slub i føringen, hvorved den store drejebænk nu bedre kan klare den hårdeste del af opgaven, med afdrejning af flanchen) Mvh: Lars