Nyt fra maskinafdelingen #37-18 1/10:

Opsætning og første prøvesnit forløber glat 🙂

I lørdags fik Carsten og Kjeld varmet al tagpap af rammen til C523, så den nu er klar til at få påsvejst stolper mv. Materialerne er dog ikke kommet endnu, så de brugte tiden på at foretage en grundig opmåling på C210, der er referencen til ombygningen. Martin og Erik hentede et par solide planker og fik dem savet op til nye håndlister i stedet for de nuværende. Lars O. er lige blevet færdig med et par nye koblinger, som kunne få en omgang grunder og bagefter hjalp han Niels med at få adskilt den rustne holder til Superfos-fløjten, så Niels kan komme videre med den opgave. E28-holdet fintunede laderopsætningen og gennemgik det designoplæg som Hans har tegnet af den nye batterikasse, som skal anbringes foran på lokomotivet. Det er naturligvis med forlæg i de oprindelige versioner af lokomotivet – der har været fremstillet i forskellige varianter. Jeg fulgte som de øvrige dage kun sporadisk med, da jeg stod ude i Superfos førerhuset og malede først 2. omgang grå og derefter 1. omgang sort på kedelindækningen. Vi var 10 mand på Gården denne aften.


Lars O. har det rette tag på værktøjet
og får hurtig adskilt rust fra fløjte.

Ny-grundede koblinger
Sidst på aftenen beundres den lille “Ellert” og udformningen af
batterikassen evalueres, så der kan bestilles materialer til den

 

Endnu senere er kedelindækningen blevet sort som natten…