Vi kører Juletog de sidste tre weekends før jul!

  • Dansk
  • Deutsch
  • English (UK)

Nyt fra maskinafdelingen #34-16 10/10:

M30 og M3 nu fint litreret

Sikke en travlhed på værkstederne denne aften. Der blev puslet i alle hjørner: Hans havde med posten modtaget udskårne overførings-tal, så nu er både M3 (tidligere M15) og M30 blevet flot litreret. Carsten fik også monteret den ene af de nyfremstillede sandkasser, der ved testen lagde sandet præcis hvor det skulle i en fin dynge. Peter og Lars fik drejet den ene ende af den nye aksel til ballast-tipvognen, mens de tog en snak med vores nye aktive Niels, som jeg havde vist rundt på Gården. Velkommen til ham! Efter Jan havde malet kølergitteret, fik han og Bjarne arbejdet med at montere varme og køler på M25 og fik fyldt vand på og efter stramning af et par rørsamlinger, var den såmænd helt tæt… Per fik trukket kabel fra batteri til motorrum, der skal bruges til den nye motorforvarmer, som via en timer skal køre et par timer før planlagt kørsel. Jeg fik malet M25 motorhus en første omgang og resten af malingen fik Hans og jeg spredt ud på gulvet i M30. Se, det var en fin aften med 9 fremmødte.

Peter drejer aksel til ballasttipvognen


Jan maler kølergitter, mens Hans overfører 3-taller 

Der arbejdes på M25: motorhjælm og kølergitter males, køler klargøres og der trækkes ledning til forvarmer.

Køler testes med vand

Kabel til forvarmer, ført i flexi stålkabel
Nymalet gulv i M30

Sandingstest – lige på sporet!

Skriv en kommentar