Nyt fra maskinafdelingen #26-15 03/08:

M24 ude af stand til at køre ved egen kraft – igen…
ØV! Så kollapsede brændstofpumpen på M24 igen! Det kostede en aflyst tur og afhentning af toget med M23 – og et endda på årets indtil videre travleste søndag.

Aftenstemning…
Kølevand pisser ud. Man kan ikke få pumpen af uden at løsne et kølevandsrør, så hurtig handling er påkrævet.
Akselstumpen fjernes fra pumpen
Pumpe og aksel-ende delt i to. Kan vi få det sat sammen igen?


























Vi fik hentet M24 ind på værkstedet, så Bjarne, Jan og Carsten kunne få pumpen afmonteret og vurdere hvor slemt det står til… Resultatet indtil videre: En knækket aksel, hvor der tidligere har været tegn på svaghed. Håbet er, at vi endnu engang kan få en virkelig dygtig mand til at udbedre skaden – ellers kommer reservemotoren hurtigere i spil end vi havde forudset… 

Godsvognen får en omgang med malerkosten


Carsten og Anders fik desuden monteret en niveaumåler for hydraulikvæske på M30, som beskrevet i vedligeholdesvejledningen. Otto og jeg fik malet videre på godsvognen med svenskrød indtil spanden var tom og så fik sædet til M15 en omgang sort. 

Der er ikke meget plads at arbejde på inde i M30´s motorrum…
Niveaumåler til hydrauliktanken monteret!

















Gert foretog inspektion af vandbehandlingsanlægget og fyldte salt på og BigRas kom forbi med hvepsespray og fik færdigfjernet et stort bo i den lille remise. En ellers fin sommeraften med 8 mand forbi Gården.