Nyt fra maskinafdelingen #08-14 10/02:

Et møde i Mafd er en alvorlig sag… Maskinchefen havde indkaldt til møde i afdelingen, så vi kunne diskutere årets arbejder og udarbejde oplægget til årets arbejdsprogram, der som bekendt er opdelt i en raket af tre trin. Det sendes derefter til godkendelse på Generalforsamlingen. Vi måtte jo konstatere at

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #07-14 03/02:

For at beskytte hydraulikmotor og andre dele på gravemaskinen, er der indkøbt en slyngkobling, der skal forbedre og minimere tilbageslaget, når vibratoren på den 4-benede svellestopper (”Edderkoppen”) kobles ind. Lars skulle dog lige modificere målet i koblingshjulet til den rette størrelse kilerem. Det lykkedes dog ikke ham og Mads at

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #04-14 20/01:

Denne aften var der arbejdsmøde i sikkerhedsgruppen og det var så interessant, at en del af aftenens fremmødte valgte at lytte til mødet. Andre gik i maskinværkstedet og malede spær, samt stolper g fik ryddet lidt op på byggepladsen. Senere fik vi repareret den lille magnetboremaskine, som lugtede fælt af

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #03-14 18/01:

Lørdag blev tiden anvendt på at få omrokeret GM32 rammen, og M24, således dennes motorhus kunne afmonteres, og vi nu omsider kan komme videre med at få M24 bragt i orden, hvor en række opgaver forestår forud herfor. Derudover blev der bl.a. arbejdet videre med værkstedsisolering, og at få oliefyret

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #01-14 06/01:

På årets første mandag i Mafd fik vi ordnet lidt praktiske sager; gulvet i værkstedet var fyldt med de kasser vi havde fået med store bolte i tommemål. Vi fik tømt kasserne for støv, afvasket og sorteret indholdet i dem og båret dem op på bolt-lageret. Så kunne vi gå

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #37-13 9/12:

Et rigt udvalg af tomme-mål; rundhovedede skruer med kærv og en masse UNC og UNF – og heldigvis også i WW Sidste mandag var jeg desværre selv forhindret, men andre fik monteret motorhuset på M25. Denne aften gik vi imidlertid ikke videre med M25, for Jan og Carsten havde været

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #33-13 04/11:

M25 – Snart fuldmonteret motor Mogens og Carsten startede aftenen med at afslutte 1. etape af ”Trykluftudtag i hele værkstedet”, så der nu er mange velanbragte udtag langs væggene – herligt! Så Mogens fortsatte aftenen med at fremstille nye beslag til rullerne på GM32´s ramme, jeg fik grundmalet evolutfjedrene, mens

Læs mere

Mafd.-nyt #32, uge 44

Mandagens storm holdt flertallet indendøre, dog var vi 4 på gården og fik bl.a. adskilt og renset kontraventiler og sump for hydraulik-oliebeholder på rørbukker for urenheder, og ekstra værktøjholdere påsvejstes også – således rørbukkeren er klar til når der næste gang skal bukkes f.eks. luftrør. Der blev også arbejdet videre med GM-32 rammen, således vognkassen snart kan opleve

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #31-13 21/10:

Mogens og Carsten blev forleden færdige med den ene halvdel af rørsystemet til trykluftudtag og fortsatte derfor med rørføring til den modsatte væg. Dette krævede blandt andet bukning af rør, så det passer hen over portene. Inden da havde Carsten og jeg monteret styrene til puffertøj på GM32-rammen, samt sandblæst

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #30-13 14/10:

Mikkels FRICHS motormaling Mogens og Carsten, samt Anders som er hjemme på ”efterårsferieorlov”, havde brugt hele dagen på at montere det faste rørsystem til trykluft i værkstedet. Mogens smuttede hjem til aftensmaden, mens de to flittigt fortsatte resten af aftenen. Mikkel havde næsten malet hele motorblokken på M25, da jeg

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #27-13 23/09:

Afrenset oliekøler og under; vandkøleren til M25 Mogens og Carsten fortsatte opgaven med at planlægge trykluftudtag på værkstedet. Mads og jeg fik malet alle de kølerdele til M25, som Onsdagsholdet havde afrenset. Stolen til slagleklipperen fik også en omgang. Mikkel og Carsten fik set på renoveringen af førerhustaget, samt døren

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #26-13 16/09:

Justering af ventiler på M25 Aftenens vigtigste opgave blev at Mikkel, Per og Jan justerede ventilerne på M25, samt monterede indsprøjtningsdyser, brændstofrør og andre løsdele på motoren – en opgave, de fleste deltog i. Enten som deltagende, rådgivende eller som tilskuere J Mogens og Carsten fik også set på design

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #24-13 02/09:

Afgratning af holdere for portskinner I lørdags fik Carsten svejst vinkelstykkerne til glideskinnerne på rammen til GM32 og fik dem denne aften afgratet. Snart kan rammen komme til sandblæsning. Herefter blev trækket til sandingssystemet på M30 svejst, så det igen fungerer. Jeg fik repareret en kabeltromle m.m. og fortsatte derefter

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #17-13 01/07:

Denne ferieramte aften (men dog med 6 fremmødte) var lokomotivværkstedet ubemandet, mens Infrastrukturafdelingen fortsatte med istandsættelsen af det nye maskinværkstedsområde: Der blev nedtaget de sidste vægstumper og gamle loftsplader, mens de nyopsatte blev malet hvide og spærrene brune. Det er der jo ikke mange fotos i – så derfor et

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #12-13 29/04:

Nogen af pladedelene til kedelindækningen på Vildmosen På dagholdet havde Bo færdiggjort pladerne til inddækningen til Vildmosen og malet delene. Fra Per har klubben modtaget en hel reol med mindre størrelser maskinskruer i både metrisk og tommer. Mads, Carsten og jeg fik monteret reol og skuffer oppe på loftet, så

Læs mere