Nyt fra Maskinafdelingen 27/9-2017

Det skrider fremad med E28 sådan lidt efter lidt.Dagen gik med at afrense, sandblæse og grunde flere af de mange dele, sådan et lokomotiv består af, så nu er krogene i værkstedet efterhånden fyldt med “tørresnore” hvor stumperne hænger til tørre. Der er stadig mange dele, der skal have turen,

Læs mere

Onsdagsholdet 19. juli – E28 afhentes

Her er hvad Materielfortegnelsen skriver om E28

Læs mere

Torsdagsbilledet – er idag en onsdags-update :-)

Dagens Torsdagsbilleder er fra Onsdagsholdet, der nu har en færdigsamlet og færdigmalet motor klar til gen-isættelse i M4. Tak til Lars for billederne. Her forevigelsen Bjarne bad mig tage med sin tablet, af det – fuldt fortjente, stolte Onsdagshold🙂 / LLZ De afrensede og grundede “tøndebånd” til No3´s kedel… Stemningen var

Læs mere

Torsdagsfilmen – M 25 prøvekøres

Onsdag blev M 25 prøvekørt med M 24 som belastning. Frichs-motoren blev forvarmet i to timer og startede udmærket. M 25 stod derefter i en halv time i tomgang for mindre reguleringer. Testkørslen gik fint og M 25 trak uden besvær M 24 op ad rampen. Synet af de to

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #16-16 02/05:

Aftenstemning. Tipvogne opstillet som på et rigtigt grusværk… Kompressionsprøverne af M25 er fortsat med nyt måleudstyr og det ser godt ud. Det forventes at kompressionen endda bliver bedre, når motoren en gang har kørt en dags tid. Denne aften blev der skiftet lidt oliefiltre og sådan… På M15/ 3 fik

Læs mere

Nyt fra Onsdagsholdet 4. maj 2016

Her er lidt billeder fra dagen; Kedlen til Nr. 3 blev afhentet og kørt til Avedøre Holme for sandblæsning og behandling. Carsten og jeg var med for at lave aftalerne om behandlingen. Bjarne og Jan fik kompressionstestet Frich´s-motoren med et nyt indkøbt apparatur med et glimrende resultat, og indsprøjtningsdysserne blev

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #36-15 12/10: (og onsdag 7/10)

Onsdag aften lægges del 2 af drejeskiven Her ændres en plade til en skive 🙂 Store mængder sveller klar til afhentning Gamle sveller pakkes på deploriderne M24 efter velafsluttet prøvetur med fuldt tog (klik på fotos for større billeder) Drejeskiven fik dæk på 2. halvdel forleden aften, så nu mangler

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #04-15 26/01:

M12 havde fået ny tændingslås forleden, men kom retur med en fejlmelding på defekt lys og horn. Per fandt dog hurtigt ud af at det blot var irrede sikringer. Samtidig tog flere fat på at afmontere udstødningen, som nu var for utæt. Mikkel måtte bruge mange slags værktøj, varme og

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #34-14 1/9 – Maskinafdelingsmøde:

Onsdagsholdet har fået boret klods nr. 2 til brug for puffer til M30 og Carsten fik denne mandag monteret den første tunge ”mellemplade” på lokomotivet. M30 er snart klar med det nye puffertøj, så den kan blive godkendt og sendt i arbejde til Baneafdelingens svelleudskiftningsprojekt. Derefter var der indkaldt til

Læs mere

Onsdagsholdet 29. juni 2011

Til redacteuren Så sænker feriefreden sig over aktiviteterne med D 13, men lidt sker der da. Da den ikke bremsede optimalt på prøveturen, blev bremserne efterjusterede. En efterfølgende prøvetur viste, at bremserne nu fungerer som de skal. På prøveturen blev der eftersøgt efter støj i undervognen, men der var ikke

Læs mere

SIDSTE NYT! Succesfuld prøvekørsel af D13

  Til Redacteuren Så oprandt endelig den længe ventede dag hvor en næsten færdig D13 skulle ud på prøvetur. Første del af dagen gik med rydning af spor, så D13 kunne komme ud på banen, og med flere småpillerier ved klargøring. Så kørte D13 ud til præsentation.  Bemærk den fine

Læs mere

Rapport fra Onsdagsholdet 1/6-11

Her er en lille rapport fra onsdagsholdet: I dag onsdag den 1. juni har Per netop færdiggjort ledningsnettet på D13. Et flot stykke arbejde, med små finesser, så som automatisk slutlys,”fordhorn”,skjult ledning til bagrudevisker og olietryksalarm. Dagen blev afsluttet med kontrol af systemerne. Efter noget arbejde med udluftning af motoren

Læs mere