Nyt fra maskinafdelingen #14-13 27/05:

Før… Efter… Husk at vande blomsterne i ny og næ Efter en regnfuld søndag med få passagerer, så sluttede Mikkel dagen af med nedbrud på M25: Toppakningen gik på cylinder 7 & 8. Han gik sur hjem! Heldigvis kom solen og Mikkel igen, så sammen med Carsten fik han bremseklodserne

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #13-13 06/05:

M25: Motorhus slebet og grundet. Kenneth og Poul fik i onsdags gennemgået vognene i motorstammen, der har glidelejer og derfor kræver en del arbejde med adskillelse og smøring af disse. De var derfor klar til første plandag i søndags. Maskinchefen fik denne aften bl.a. færdiggjort papirarbejdet. Vi andre fik fuget

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #13-13 06/05:

Kenneth var kommet i god tid for at gennemføre det årlige hovedeftersyn af alle vognene. Ærgerligt var det derfor at LM9 skulle afspore lige udenfor værkstedet på det sted, der allerede i forvejen var udset til næste sporarbejde. Kenneth og Carsten fik den dog på sporet med et par ”Andefødder”

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #12-13 29/04:

Nogen af pladedelene til kedelindækningen på Vildmosen På dagholdet havde Bo færdiggjort pladerne til inddækningen til Vildmosen og malet delene. Fra Per har klubben modtaget en hel reol med mindre størrelser maskinskruer i både metrisk og tommer. Mads, Carsten og jeg fik monteret reol og skuffer oppe på loftet, så

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #11-13 22/04:

Motorhuset er lige landet på plads igen… Mads og jeg startede aftenen i Gartnersektionen og fik ryddet buskads og småtræer rundt om lokomotiverne i spor 4, så de nu ser ud som noget vi passer på… Så kunne vi bagefter give en hånd med på M25. Motorhuset kom på plads

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #10-13 15/04:

Bo havde brugt eftermiddagen på Vildmosen og bl.a. fortsat arbejdet med inddækningen ved kedlen. Peter fik smurt gravemaskine. Lars og Carsten skulle udbore to præcisionshuller til et par koniske stifter på M25´s ny-nivellerede banemotor. De skal hjælpe med at angive motorens rette placering på konsollen til kommende generationer. Det blev en

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #09-13 08/04:

Ole og Lars havde brugt eftermiddagen på at reparere det knækkede hovedstyr fra stoppemaskinen; Ole havde drejet et nyt gevindstykke og Lars drejet en pasning i styret, så det kan krympes sammen. Carsten, Peter, Mads og jeg startede med at fylde spildolie på en stor tromle, så vi kan få

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #08-13 01/04:

Denne aften var der indkaldt til afklaringsmøde i Mafd. vedr. løsningsmodellerne for at frembringe en brugbar brændstofpumpe til M24. Der var stor enighed om fortsat at forsøge flere spor samtidigt. Fire flotte nitter; den ene undersænket for at give plads til et beslag. Vi var 11 fremmødte, der derfor ikke kom

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #07-13 11/03:

Håndrangering i 8 graders frost… Vi startede alle aftenen med at rokere rundt på materiellet udenfor. Spanteplanet skulle frigøres til brug for nittearbejdet på GM32´s ramme, men var optaget af motorhus og førerrum fra M15. Vi fik rangeret rundt, så planet nu står klar til at Bo og Carsten kan

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #06-13 04/03:

Mads fik malet det grundede vippeled for den 4-armede, hydrauliske understopper i flot gul, Peter og jeg fik malet de grundede dele på M25 i flot lys grå. Per fik drejet et par underlagsskiver til brændstoffilterets holder på M15 og Carsten fik ryddet op. En stille aften med 6 fremmødte.

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #05-13 25/02:

Carsten svejser delene til vippeled De grundede dele til vippeledet Lars og Carsten fik færdigsvejset fæste og dertilhørende vippeled for den 4-armede, hydrauliske understopper, klubben har anskaffet for at kunne arbejde i områder med begrænset plads; det kan fx være understopning af sveller tæt ved sporskifter. Med dette fæste kan

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #04-13 11/02:

Mads maler trækbomme Mogens og Carsten gik i vognhallen for at måle op til døre på C1 og C2. Mogens vil gerne udarbejde et forslag til en løsning, men har ikke ”låget” noget endnu J Mads fik malet transportbomme / trækstænger med Bafd-gul og jeg fik malet sneploven færdig med

Læs mere

Nyt fra Bafd 02-02-2013

Frosten havde sluppet sit tag i jorden i den forløbne uge og derfor kunne vi genoptage arbejdet med at lægge fliser i vognhallen på Hedehusgården. Gruset blev lagt ud med grabben på gravemaskinen hvorefter den også lagde fliserne på plads, helt uden manuel håndtering bortset fra lidt efterfølgende sideretning af flisegangen.

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #02-13 28/01:

Martin borer afvandingshul i den flot malede sneplov. Sidste mandag fik Mads og Martin malet store dele af sneploven med Olsen-sort. Vi fortsatte arbejdet med at male alle delene denne aften, men først efter at Martin fik boret afvandingshuller de steder, der kan risikere at stå vand. Imens fik jeg

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #24-09 25/5-09

Carsten har eller flittigt fortsat arbejdet med svejsning af bogie-rammer, men en hasteudskiftning af bremseklodserne på M24 fik 1. prioritet, idet bremseklodserne foran var defekte og maskinen er derfor taget ud af drift. Arbejdet blev udført sammen med Lars. Ud over dette, der hurtigt blev klaret, blev en formodet utæthed

Læs mere