Nyt fra maskinafdelingen #39-15 09/11:

Onsdagsholdet fik jo motoren fint ud af M25og derfor gik aftenen med at adskille generator fra motor og fordele delene på paller, så de kan blive kørt til renovering ude i byen. Der blev også arbejdet noget på No15 og de nye koblinger fik en sidste gang maling – selvom

Læs mere

Nyt fra Mafd- & Bafd. hverdagsudgaven uge 45

Mandag fortsatte forberedelsesarbejdet for udtagning af motoren på M25. Her dog lidt ældre billede, også med Per Børge i aktion på samme maskine. Onsdag modtog vi 3 læs grus på Brh. til ballastbrug, og container til indsamling af udskiftede sveller.Deploy-stakkene blev tømt, og nu mangler kun ganske få sveller bag

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #38-15 26/10:

M25 kompressionsprøve Bjarne og Per viste resultatet af den kompressionsprøve, som Onsdagsholdet havde foretaget på M25. Det er godt at kende udgangspunktet, men resultatet er skidt og forklarer tydeligt hvorfor motoren har haft startproblemer… Vi må håbe at den næste bliver dobbelt så god – men først skal motor og

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #37-15 19/10:

Den (næsten) færdige drejeskive malet og indhegnet M25 adskilles. Jan synes det er sjovt arbejde! Otto og Peter gav en god hånd med, så drejeskiven lige fik en anden omgang Gori og dermed er klar til juletrafik og snevejr. Derefter gik Otto med på M25, hvor Bjarne og Jan fortsatte

Læs mere

Drejeskiven del 3 – 151015

Så blev det lille specialteam (næsten) færdig med “projekt nyt dæk på drejeskiven” Der mangler nu kun lidt tilpasninger ved låsebeslag og en inspektionsluge. Lad billederne fra aftenens indsats tale for sig selv. Tak til holdet for godt arbejde! (klik på fotos for at få en billedserie med større visning)

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #36-15 12/10: (og onsdag 7/10)

Onsdag aften lægges del 2 af drejeskiven Her ændres en plade til en skive 🙂 Store mængder sveller klar til afhentning Gamle sveller pakkes på deploriderne M24 efter velafsluttet prøvetur med fuldt tog (klik på fotos for større billeder) Drejeskiven fik dæk på 2. halvdel forleden aften, så nu mangler

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #08-14 10/02:

Et møde i Mafd er en alvorlig sag… Maskinchefen havde indkaldt til møde i afdelingen, så vi kunne diskutere årets arbejder og udarbejde oplægget til årets arbejdsprogram, der som bekendt er opdelt i en raket af tre trin. Det sendes derefter til godkendelse på Generalforsamlingen. Vi måtte jo konstatere at

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #07-14 03/02:

For at beskytte hydraulikmotor og andre dele på gravemaskinen, er der indkøbt en slyngkobling, der skal forbedre og minimere tilbageslaget, når vibratoren på den 4-benede svellestopper (”Edderkoppen”) kobles ind. Lars skulle dog lige modificere målet i koblingshjulet til den rette størrelse kilerem. Det lykkedes dog ikke ham og Mads at

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #01-14 06/01:

På årets første mandag i Mafd fik vi ordnet lidt praktiske sager; gulvet i værkstedet var fyldt med de kasser vi havde fået med store bolte i tommemål. Vi fik tømt kasserne for støv, afvasket og sorteret indholdet i dem og båret dem op på bolt-lageret. Så kunne vi gå

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #37-13 9/12:

Et rigt udvalg af tomme-mål; rundhovedede skruer med kærv og en masse UNC og UNF – og heldigvis også i WW Sidste mandag var jeg desværre selv forhindret, men andre fik monteret motorhuset på M25. Denne aften gik vi imidlertid ikke videre med M25, for Jan og Carsten havde været

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #36-13 25/11:

Mikkel har nu malet bogstaverne flot op igen. Det ser bare godt ud! Det er blevet undersøgt, om trykket kunne hæves på dyserne på M25 – men det er blevet os frarådet. Derfor kører motoren nu som den gør. Mikkel fik malet ”stafferinger” på FRICHS-motoren og på ESPHOLIN-kompressoren, så nu

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #35-13 18/11:

Aftenstemning udenfor: Idé-udveksling om justering af motoren på M25 Carsten og jeg startede aftenen med at køre D13 retur til vognhallen efter at den er blevet vejet i lørdags. Den vejer for øvrigt 3625 kg. Retur fra vognhallen kom rammen til GM32, så arbejdet på den kan fortsættes. Inden da tog

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #34-13 11/11: (opdateret med flere fotos!)

Ved Aalholm. Masser af krat er skåret ned for at få vognen fri   Ankomst HHg   På sporet igen. Forlænget “Odin”-vogn med originale roe-bogier Aalholms baneafd. vogn Tenderen fra Odin   Se en film fra en sporvandring på Aalholm. Mogens og Carsten havde været på Aalholm museum fra morgenstunden

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #33-13 04/11:

M25 – Snart fuldmonteret motor Mogens og Carsten startede aftenen med at afslutte 1. etape af ”Trykluftudtag i hele værkstedet”, så der nu er mange velanbragte udtag langs væggene – herligt! Så Mogens fortsatte aftenen med at fremstille nye beslag til rullerne på GM32´s ramme, jeg fik grundmalet evolutfjedrene, mens

Læs mere