Nyt fra maskinafdelingen #16-16 02/05:

Aftenstemning. Tipvogne opstillet som på et rigtigt grusværk… Kompressionsprøverne af M25 er fortsat med nyt måleudstyr og det ser godt ud. Det forventes at kompressionen endda bliver bedre, når motoren en gang har kørt en dags tid. Denne aften blev der skiftet lidt oliefiltre og sådan… På M15/ 3 fik

Læs mere

Nyt fra Onsdagsholdet 4. maj 2016

Her er lidt billeder fra dagen; Kedlen til Nr. 3 blev afhentet og kørt til Avedøre Holme for sandblæsning og behandling. Carsten og jeg var med for at lave aftalerne om behandlingen. Bjarne og Jan fik kompressionstestet Frich´s-motoren med et nyt indkøbt apparatur med et glimrende resultat, og indsprøjtningsdysserne blev

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #16-16 02/05:

Kompressionsprøven i onsdags af M25´s motor gav ikke det ønskede resultat, men det skønnedes at det var metoden der var forkert. Et nyt forsøg blev derfor udført denne aften. Ved at dosere lige netop den passende mængde olie i og rundt stempeltoppen, så kom der tilstrækkelig tætning af oliefilmen og

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #15-16 25/04:

Den udskårne dørplade til M15 afrettes og afgrates til perfektion! Endnu et skridt på vejen til færdiggørelsen af M15 blev taget ved at Carsten og Hans fik udskåret og afgratet en stålplade, som skal blive til inderbeklædning på døren. M25-holdet var nærmest fuldtalligt, da Bjarne og Poul var retur efter hver

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #14-19 11/04:

Dagholdet denne mandag havde fået støbt den nye bund i kulgården. Kenneth A, Lars og Bo fik sammen med en dygtig betonmand fyldt nettet op med god plutte. Sidst på aftene dækkede vi det over for at holde på fugten. Det var næsten ikke nødvendigt, da en fin støvregn faldt

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #14-16 18/04:

Dagholdet denne mandag havde fået støbt den nye bund i kulgården. Kenneth A, Lars og Bo fik sammen med en dygtig betonmand fyldt nettet op med god plutte. Sidst på aftene dækkede vi det over for at holde på fugten. Det var næsten ikke nødvendigt, da en fin støvregn  faldt

Læs mere

Torsdagsbilledet #56

I sidste uge så vi aktive medlemmer arbejde på sporene foran den store remise. Senere på året var der fremskridt at spore og alle tre spor fra remisen havde nu forbindelse til drejeskiven. M 25 og melisvogn nr. 9 foran den store remise i 1986. Sporene til remisen er stort

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #13-16 11/04:

Alle delene til samlesættet No3 er nu indenfor rækkevidde…. Bo og Carsten er nu færdig med nittearbejdet af rammen til røgkammerdøren og derfor prøvemonterede vi kedlen på undervognen for at se op målene passede til vuggen foran under røgkammeret. Per og Jan trimmede ventilerne på topstykkerne på M25 motor. Så

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #12-16 04/04:

Bo og Carsten har hen over påsken arbejdet videre med røgkammeret til No3. Der er boret endnu flere huller, samt nittet og denne aften blev de sidste af de store nitter banket i. Bagefter blev de planeret med overfladen. Arbejdet fortsætter med rammen til røgkammerdøren, der også skal varmnittes på.

Læs mere

Torsdagsbilledet #52

M25 på afveje… til FRICHS-træf i Odense 13-14. august 2005. Det er redacteuren, der står på lokomotivet som togfører. Sporet var ca. 100 m langt og den 3. skinne ligger der efter sigende endnu 🙂 Vi glæder os til at det en dag igen står samlet og kørende på egne skinner igen!

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #11-16 14/03:

Alle de mange huller i begge ender af røgkammeret er nu boret. Nu skal der snart nittes. Siden sidste mandag har Bo og Carsten flittigt arbejdet videre med røgkammeret til No3 og der er nu boret nittehuller i rammen til røgkammerdøren.  Der kan snart nittes… Mogens har desuden arbejdet på

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #10-16 07/03:

Bo og Carsten borer her et af de de mange huller mellem kedel og røgkammer Den nyvalsede plade, der skal blive til nyt røgkammer på No3, ankom forleden og derfor var Bo, Carsten og Mogens mødt ind på mandagsdagholdet for at komme hurtigt i gang med at bore de mange

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #09-16 29/02:

    “Kedelvenderne” står klar på No3 Til arbejdet med kedlen til No3 er der blevet fremstillet en ”kedelvender”, der er klar til vi får et røgkammer retur fra valsning. Den skal anvendes til nemt at kunne rotere hele kedlen, når der skal bores huller i røgkammer og rundt kedelens

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #08-16 22/02:

      Maler-Hans fik malet hele førerhuset indvendigt på M15, så det nu fremstår helt nyt og smagfuldt indrettet J. M25 holdet manglede et ”nyt” topstykke, der skal hentes fra fjernlageret på Brh. Der har vist sig en revne i det ene topstykke. Aftenen blev derfor brugt på planlægning.

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #07-16 15/02:

Hans kom et fint skridt videre med M15, idet der kom smarte stopper på motorlagerne, så de ikke smækker op i det nymalede førerhus og låsebeslaget blev malet. I mens skiftede Mikkel olie på M40 og jeg skiftede sand på sandblæseren og gav den en tiltrængt rengøring.  På M25-motoren blev

Læs mere