Nyt fra maskinafdelingen #21-10 3/5:

Sidst var det vognene, der blev gjort klar til driften; denne mandag stod M24 for tur. Carsten, Jan Per Børge og Leif fik efterset motor, kompressor – og bremserne. De skal skiftes inden søndagen, hvor det jo går løs med plantogene igen! Vi fik også vasket og pudset lokomotivet, så

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #06-10 06/02 – lørdagsudgave:

Sneen ligger stadig højt rundt Gården, men der er heldigvis ikke kommet mere sne siden mandagen. Carsten har jo indkaldt til snerydning, så vi uden yderligere forsinkelse kan få Da7 op på donkraftene. De skal hentes i vognhallen og der skal byttes rundt på alle enhederne i værkstedet. D13 blev

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #02-10 11/01:

Per Børge og Jan måtte ud i endnu en runde på M24. Automatsikringen slog ud ved startforsøg og det på trods af, at det defekte gløderør blev udskiftet sidste gang. Forsøg, beregninger og målinger på M23, gjorde dog at en mistanke om en for lille sikringsværdi (40A) blev bekræftet og

Læs mere

Nyt fra Maskinafdelingen #1-10 04/01-10

Heldigvis var der blevet tændt for varmen på værkstedet i god tid. Frosten har fat i Danmark.Villi og Per Børge fortsatte sidste mandags fejlsøgning på M24; det viste sig at være et af de nye gløderør, der kortsluttede i 3 cylinder. Carsten og jeg fortsatte fremstillingen af nye koblinger; de

Læs mere

Nyt fra Maskinafdelingen #53-09 14/12-09

Kenneth A. gik videre med facilitetsforbedringerne på loftet. Det blev til en færdig indervæg rundt kabinen. Mens Villi afventer muligheden for test af generatoren efter kørselen, blev radioen i M9 tjekket igen. Den virker… Lars og jeg fortsatte fremstillingen af nye koblinger; der blev boret mange huller – men de

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #24-09 25/5-09

Carsten har eller flittigt fortsat arbejdet med svejsning af bogie-rammer, men en hasteudskiftning af bremseklodserne på M24 fik 1. prioritet, idet bremseklodserne foran var defekte og maskinen er derfor taget ud af drift. Arbejdet blev udført sammen med Lars. Ud over dette, der hurtigt blev klaret, blev en formodet utæthed

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #23-09 18/5-09

Carsten fortsætter arbejdet med svejsning af bogie-rammer. Per Børge kom langt med montering af en startomskifter til stoppemaskinen. Kenneth og jeg hentede C2 frem til vogncheck og fik den gennemgået for løsnede bolte, samt afvasket stolper og ydersider grundigt. Lars fremviste den nye slange til SALTA, der fremover skulle forhindre

Læs mere