Torsdagsbilledet #84

Den 3/11-2003 stod Vildmosen næsten som den gør i dag. På værkstedet med en ny(renoveret) kedel og ved at blive samlet. Men der skulle gå 5 år mere før No 3 var helt klar til at blive indviet og køre for egen damp igen. Så lang tid går der nok ikke

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #35-16 24/10:

M15 (næsten) færdig forleden. Nu er den helt klar og kørt i vognhallen Forleden var der skiftedag på værkstedet. M3 (M15) er nu helt færdigrenoveret med nye sandkasser. Så et meget langstrakt restaureringsforløb er afsluttet rigtig vellykket. Læsere af Bloggen vil vide at M3 blev omsporet for snart 25 år

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #27-16 22/08:

Så er redacteuren tilbage på Bloggen efter en herlig ferie. Måske dukker der et forsinket ”postkort” op en dag… På værkstedet var det hektisk aktivitet, herunder en reparation af et utæt olierør på M24, som derfor desværre måtte udgå efter sin anden plantur i søndags. Det var heldigvis til at

Læs mere

Torsdagsbilledet #70

M25 forrest og M24, der her kan køre, men ikke er færdigrenoveret. Lige nu er det omvendt 🙂 Foto fra Grillaften 9/8-2003. Husk din tilmelding til årets grill-aften! Foto: Leif Ulrich Johannsen – med mit første digitalkamera…

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #24-16 18/07:

M24 var blevet fejlmeldt med problemer på gløderør. Der var set på sagen, men ingen fejl fundet. Der var også meldt om uro i området 8-1100 omdrejninger. Per trillede derfor lokomotivet ud af remisen for at starte motoren udendørs – men starte ville den ikke og vi målte straks et

Læs mere

Årets første køredag i sol og regn!

Så skinnede solen, så regnede det så kom solen frem igen. Og det gjorde osse vores seje gæster. Så trods udsigten til tomme tog, så havde vi masser af gæster, fornuftigt udstyret med regntøj og paraply og fyldte picnic-kurve. En fin start på sæsonen! Hilsen TogLeif

Læs mere

Nyt fra Onsdagsholdet 4. maj 2016

Her er lidt billeder fra dagen; Kedlen til Nr. 3 blev afhentet og kørt til Avedøre Holme for sandblæsning og behandling. Carsten og jeg var med for at lave aftalerne om behandlingen. Bjarne og Jan fik kompressionstestet Frich´s-motoren med et nyt indkøbt apparatur med et glimrende resultat, og indsprøjtningsdysserne blev

Læs mere

Torsdagsbilledet #51

M 24 har i en del år ført en prominent tilstedeværelse her på bloggen. Både fordi lokomotivet er et vigtigt driftslokomotiv og fordi dieselmotoren ikke har været helt så stabil som vi kunne ønske. Efter at have fremført bl.a. arbejdstog i klubbens første tid i Hedeland, stod lokomotivet i mange

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #44-15 14/12:

Lørdag morgenstund drillede M24 ved ikke at starte, idet forglødningen kortsluttede den 70 amperes automat-sikring. Således måtte M23 tage de to første ture. Carsten og Hans fik dog liv i maskinen med lidt dieselstart, så resten af dagen gik fint. Et hold fik derfor skilt styringen for at finde årsagen,

Læs mere

Årets første juletog sendt afsted med fyldte vogne :-)

En lille sammenfatning fra dagen. Så fløjtede vi afgang for årets første juletog og trods blæst og lidt regn, så havde vi mange, glade gæster med togene dagen igennem. De fleste i fornuftigt tøj og glade for at låne et par varme tæpper. Spejderne fik også solgt de første juletræer

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #36-15 12/10: (og onsdag 7/10)

Onsdag aften lægges del 2 af drejeskiven Her ændres en plade til en skive 🙂 Store mængder sveller klar til afhentning Gamle sveller pakkes på deploriderne M24 efter velafsluttet prøvetur med fuldt tog (klik på fotos for større billeder) Drejeskiven fik dæk på 2. halvdel forleden aften, så nu mangler

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #35-15 05/10:

Drejeskiven fik 2. omgang maling i mellem skinnerne og er ellers klar til at få lagt trædækket. Så drengene og jeg fik ryddet op i det gamle træ, der blev skåret op i håndterbare størrelser. Derefter gik vi i gang med afrensning og renovering af delene til det ”nye” bremsetræk

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #32-15 14/09:

Da7 rigges ned indtil juletogene skal køres Med sommerens sidste plantog kørt og den stegte flæsk spist, så blev det tid til nedrigning af Da7, der har kørt sommerens trafik uden de store knuder. Bo fik tømt vand af, monteret tørreblæser og pudset maskinen, så den står klar til juletrafikken.

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #26-15 03/08:

M24 ude af stand til at køre ved egen kraft – igen… ØV! Så kollapsede brændstofpumpen på M24 igen! Det kostede en aflyst tur og afhentning af toget med M23 – og et endda på årets indtil videre travleste søndag. Aftenstemning… Kølevand pisser ud. Man kan ikke få pumpen af

Læs mere

Torsdagsbilledet #26

Denne torsdags foto har jeg selv leveret; taget med mit første 1 Mpix digitalkamera. Kaffetoget med den næsten færdige M24 er nået til den næsten færdige FemEge station til Grillaften 9. august 2003 Med venlig hilsenLeif

Læs mere