Nyt fra Bafd 8-12-2018

Den anden weekend af juletrafikken er netop afviklet med et noget blandet vejr. Søndag var fremragende, men lørdagen var præget af mere eller mindre vedvarende regnvejr. Derfor var Baneafdelingens arbejde også henlagt til indendørs sysler i vognhallen på Brandhøj. Formiddagens fremmøde bestod kun af mig selv. Der blev hurtigt oprangeret,

Continue reading

Nyt fra Bafd 20-01-2018

I ugens løb ankom en ny portion sveller fra Sverige, og vi er nu klar til at påbegynde svelleudskiftning på strækningen, når vores gravemaskine igen er driftsklar. Lørdag tyvstartede vi dog med en enkelt svelle i sporet bag om hallen på Brandhøj. Lastbilen med sveller er ankommet og skal nu

Continue reading

Onsdagsholdet 19. juli – E28 afhentes

Her er hvad Materielfortegnelsen skriver om E28

Continue reading

Nyt fra Bafd 01-07-2017

På de store baner er sommeren sæson for de store sporfornyelser. På HVB er der ikke tid til meget sporarbejde: trafikken tillader ikke sporarbejder og en del af mandskabet holder ferie, mens andre bruger deres fritid på togtjeneste. Dagens hold i baneafdelingen bestod af 4 mand, der bevægede sig ud

Continue reading

Nyt fra Bafd 4-2-2017

Peter kom først på bloggen og fik beskrevet læsning af en Frichs motor på Hedehusgården lørdag morgen. Vi transporterede den til vognhallen på Brandhøj og efter at de kritiske dele var behandlet med et rustbeskyttelsesmiddel, så fik vi bakset den på plads i pallereolen. Kenneth Petersen har gennem et par år haft placeret en Grimstrup trolje i

Continue reading

Bafd 8/10-16:

Et herligt efterårsvejr i Hedeland lagde op til en god dag på banen, så da vi havde fået rangeret banetoget til perron gik turen til Brandhøj. Her stod en stor container, der skulle læsses med gamle sveller fra det store udskiftningsprojekt før sommeren. En del rangering skulle der til, men

Continue reading

Torsdagsbilledet #79

Før vi overgik til bruge helt nye sveller, lå der en lang proces bag hver svelle, der blev lagt på HVB. I flere tilfælde pillede vi selv svellerne op, fx på Måløv station (se dette tidligere torsdagsbillede). Derpå blev svellerne fragtet til Hedeland og lagt på lager. Derefter halverede vi

Continue reading