Torsdagsbilledet #175 – Turberetning: Tywyn Wharf til Abergynolwyn

Torsdagsbilledet forsætter her med den sidste beretning fra IBF´s tur til England og Wales. Se den tidligere beretning her: Efter det fine besøg på det lille industribanemuseum var det ved at være tid til turens sidste rigtige togtur, som udgik fra Tywyn Wharf og gik til Abergynolwyn. Vi kunne fint gå

Læs mere

Torsdagsbilledet #175 – Turberetning: The Narrow Gauge Railway Museum

 Torsdagsbilledet forsætter beretningen fra IBF´s tur til England og Wales. Se sidste beretning her: Øverste to etager var indrettet til museum og nederste del til station. Oprindeligt havde der været omladning til normalsporet Rejsens sidste dag deles op i to: Efter en herlig English Breakfast, så kørte bussen os til TyWyn,

Læs mere

Torsdagsbilledet #173 – Ffestiniog and Welsh highland railway – turen

Torsdagsbilledet forsætter beretningen fra IBF´s tur til England og Wales. Se sidste beretning her: Merddin Emrys: 0-4-4-0T  – ankommer til trinbrættet ved Boston Lodge.The oldest operating Double Fairlie on the railway. Named after the 6th century Welsh poet. The locomotive underwent a major rebuild in 1987/8. Returned to steam in 2005 and

Læs mere

Torsdagsbilledet #172 – Ffestiniog and Welsh highland railway.

Torsdagsbilledet forsætter beretningen fra IBF´s tur til England og Wales. Se sidste ugens beretning her: Beyer-Garratt Locomotive på vej over dæmingen til stationen i Porthmadog Efter en fin middag og overnatning i Caernarfon, så gik turen om morgenen videre til Ffestiniog and Welsh Highland railway. Undervejs dertil gjorde vi stop ved

Læs mere

Torsdagsbilledet #169 – Turberetning: Lidt fra Bala Lake

Torsdagsbilledet forsætter beretningen fra IBF´s tur til England og Wales. Se sidste ugens beretning her: De to lokomotiver lige hjemkommet fra dagens dont foran remisen. Bussen kørte som død og kritte fra Welshpool for at vi skulle nå at se toget ankomme. Men trafikken ville ikke lade os nå frem i

Læs mere

Torsdagsbilledet #168 – turberetning fra Welshpool & Llanfair Light Railway (tour downhill)

Torsdagsbilledet forsætter beretningen fra IBF´s tur til England og Wales.  Se sidste uges indlæg her > Der gøres klar til afgang og kulbeholdningen suppleres – bemærk slips og  hvid skjorte hos stationsbestyreren 🙂  Lørdagens andet stop var i Wales og en tur nedad bjerget fra Llanfair til Welshpool med sporvidden

Læs mere

Torsdagsbilledet #167 – turberetning fra Statfold Barn Railway

Torsdagsbilledet forsætter beretningen fra IBF´s tur til England og Wales.  Se sidste uges indlæg her > Rigtig mange opfyrede lokomotiver står klar til indsats oppe ved remisen Lørdagens første stop var på Statfold Barn Railway. Her får man kun adgang med en invitation i hånden, så det var naturligvis arrangeret

Læs mere

Torsdagsbilledet #166 – turberetning fra London Mail Rail

  Dagens billede er i stedet en lille beretning fra England.  Hvis man undrede sig over, hvorfor der ikke var nyt fra mandagens arbejdsaften den 11. maj, så var det fordi jeg var blandt de fem mand fra IBK, der havde sneget os med på den Svenska Industribaneforenings tur til

Læs mere

Påskeægget – JUNG

JUNG-lokomotivet da det stadig var i drift  i 70érne. Det blev taget ud af drift i 1976. Mens vores værksteder i Hedeland holder påskelukket på en højhellig 2. påskedag og folket slår mave efter den gode påskefrokost med familien, så kan det være at Sven og hans klubkammerater er i

Læs mere

Mandagsnyt-rejseudgaven (opdateret)

Redacteurens foto af Gamla Stan under indflyvningen til Stockholm Den stakkel redacteur er af sit arbejde sendt til det kolde nord… Sveriges smukkke hovedstad Stockholm. Heldigvis med flot sol og dejligt vejr. En søndagstur til VASA-museet med sporvogn tæller da som en erstatning for en mandag aften. Når nu lejligheden byder

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #39-17  16/10:

M23 står på Fem Ege ved sidste års efterårskørsel. Nu står M23 adskilt på værkstedet for en gennemgribende renovering. Muligvis grundet efterårsferie og -togkørsel, så var mandagsfremmødet begrænset til 4 mand og derfor mere til at snakke og drikke kaffe. Dog fik vi lige læsset en trailerfuld brænde af, så

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #28-16 29/08:

Der males “lokomotivrød” på undervognen og inde i de nye værktøjsrum Sidste mandag blev undervognen på M30 grundet, men der resterede påsvejsning af sider på de tidligere trin, så de kan anvendes som værktøjskasser. Det havde Carsten nu fået fint udført og slutgrundet, så jeg kunne male begge sider med

Læs mere

Torsdagsbilledet #72

Græsted Veterantræf for 10 år siden: Her kørte vores lokomotiv M45 “Jenbacheren” frem og tilbage med to vogne og personale fra Blovstrødbanen i det herligste pinsevejr. Folk på vej til pladsen må pænt vente til toget har passeret overgangen  (foto: Leif Ulrich Johannsen)

Læs mere

Nyt fra maskinafdelingen #26-16 01/08:

  Peter damprenser og M30 er på vej ud i hallen… M30 står og tørrer efter sin afrensning.     Sumpen er vendt tilbage til M25 motoren og ser stadig ud til at holde tæt. Carsten fik afrenset M30 med damprenseren, så vi kan få malet undervognen og bagefter gav

Læs mere

Torsdagsbilledet #67

 Det er sjovt at være på træf (2) Niels Peder Pedersen, Ole Bredberg og Peter Hein på bagperronen…Over 20 IBK-medlemmer deltog i 2003 på et helt fantastisk træf hos WEM Waldeisenbahn Muskau, der ligger nordøst for Dresden. IBK deltog igen med stor fornøjelse på  deres feltbanetræf i 2012. Fotos: Leif Ulrich Johannsen Se

Læs mere